تفاوت بین پارتیشن شیشه ای و چوبی چیست

پارتیشن اداری

شما می توانید با هزینه کمتر و به سبکی مدرن فضای اداری خود را به کمک پارتیشن ها تقسیم بندی و زیباسازی کنید .

فضای اداری خود را می توانید به کمک پارتیشن شیشه ای یا پارتیشن چوبی یا ترکیب این دو تقسیم بندی کنید . اول از همه باید کاربرد و فضای خود را برای به کار بردن چوب یا شیشه آنالیز کنید .

در فضای اداری هر پارتیشن یا فضا ، دارای اولیت هایی برای استفاده از انواع پارتیشن می باشد

مثلا پارتیشن های فضای جلسات با پارتیشن فضای پرسنل متفاوت است یعنی پارتیشن جلسات ممکن است کاملا از لحاظ ظاهری شفاف نباشد و به سختی داخل پارتیشن دیده شود .

همچنین استفاده از پارتیشن در روحیه و انگیزه کارکنان و پرسنل نیز تاثیر بسزایی دارد . پارتیشن های شیشه ای بیشتر برای فضاهای کاملا حرفه ای و باز و مقاوم استفاده می شود.

از پارتیشن ها در نمایشگاه ها یا استارت آپ ها نیز می توان استفاده کرد .

اگر می خواهید در مورد پارتیشن اداری بیشتر بدانید کلیک کنید

فضای چوبی و شیشه ای در ظاهر و فضای کاری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

فضای پارتیشن شیشه ای بسیار برای محل کار اداری مناسب است زیرا هم باعث حفظ روحیه پرسنل و کارکنان می شود به دلیل رد شدن نور و خفه نبودن فضا و هم باعث می شود که از بیرون فضا دیده شود .

به یک محیط باز تبدیل می شود ولی هنوز هم حریم کارمند حفظ می شود زیرا صدایی از آن رد و بدل نمی شود .

بخوانید:  دکوراسیون داخلی مدارس دولتی و غیر انتفاعی

پارتیشن چوبی بیشتر برای جاهایی استفاده می شود که نیازی به یک محیط باز اداری ندارند مانند اتاق ذخیره سازی شبکه یک شرکت ، اتاق جلسات محرمانه یا فضاهایی به این شکل که هم از رد و بدل شدن صدا جلوگیری می کند و هم نور کاملا از آن عبور

پارتیشن اداری

تفاوت بین پارتیشن شیشه ای و چوبی چیست

در انتخاب پارتیشن های اداری باید به نکاتی توجه کرد :

باز بودن و دیده شدن فضا در ازای حفظ حریم در فضای اداری :

در اینجا باید در انتخاب بین پارتیشن چوبی و پارتیشن شیشه ای دقت کرد چون پارتیشن های شیشه ای نباید در فضاهایی که به حریم بالایی نیاز دارد استفاده شود و برای یکپارچگی و همکاری بیشتر باید از پارتیشن های چوبی استفاده کرد .

انعطاف پذیری پارتیشن های اداری :

در زمانی که می خواهیم تغییری در یک اداره یا شرکت انجام دهیم به صرفه ترین کار برای ایجاد تغییرات استفاده از پارتیشن ها هست زیرا با کمترین هزینه نسبت به دیوار می توان آن ها استفاده کرد و به طور دلخواه آن ها تنظیم کرد ولی اگر دیوار بکشیم دیگر نمی توان به راحتی در آن تغییرات دلخواه را ایجاد کنیم .

در تغییر حالت دادن پارتیشن ها هزینه های پارتیشن شیشه ای و چوبی یکسان است .

برنامه ریزی صحیح :

قبل از انجام هر کاری باید از شرکت یا شخصی که میخواهیم کار پارتیشن را انجام دهد بخواهیم که یک آنالیز از فضای شرکت انجام دهد تا همه اندازه ها را به طور دقیق بدست آورد

مانند ارتفاع کف تا سقف ، جنس سقف ، جنس کف و غیره چون هر کدام از این عوامل در انتخاب پارتیشن و اتصال های آن مهم است و در نهایت باید یک طرح کلی در اختیار شما بگذارد و کار نصب پنل ها را شروع کند .

بخوانید:  نکات مهم در انتخاب لوستر برای خانه✅

تاسیسات :

برای این که فضای پارتیشن به هم نریزد و منظم جلوه دهد باید برای کابل های هر پارتیشن از جدا کننده استفاده کنیم تا همه آن ها به طور منظم در اطراف پارتیشن تقسیم بندی شود و دست و پا گیر و آشکار نباشند .

زمان طراحی :

همه پارتیشن ها قبل از نصب نیاز به زمانی برای طراحی دارند با این حال نصب پارتیشن ها بسیار ساده تر و سریع تر از دیوار های معمولی می باشد زیرا همه المان های آن در سریع ترین زمان توسط شرکت طراحی و برش کاری می شود .

خلاقیت در پارتیشن اداری :

نکته مهم در انتخاب پارتیشن اداری این است که در پارتیشن های چوبی می تواند تابلو و پروژکتور و غیره را به راحتی نصب نمود ولی در پارتیشن شیشه ای بسیار سخت است و در صورت نصب کردن نیز ظاهر آن را به هم می ریزد پس باید در انتخاب خود دقت کنید .

ذخیره سازی فضا:

با استفاده از پارتیشن های اداری می توانند فضای اداری خود را از نظر متراژ ذخیره سازی کنید و به طور صحیح از همه فضای استفاده کنید .

در این مقاله که از سایت دکوراسیون IPG خواندید سعی کردیم تفاوت ها و خصوصیات پارتیشن شیشه ای و چوبی را بررسی کنیم و امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد .

4.4/5 - (8 امتیاز)
همین حالا از کارشناسان ما مشورت بگیرید
شماره دفتر مرکزی :
02122738654
02122738661

شماره همراه:
09382327323

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.