نکات مهم برای خرید لوستر

نکات مهم در انتخاب لوستر برای خانه ✅

لوستر در کنار کارکرد روشنایی خود از لحاظ تزیینی و زیبایی نیز حائز اهمیت است. لوستر یک اکسسوری جانبی و لوکس محسوب می شود. امروزه انواع مختلف و متنوع لوسترها برای جاهای مختلف خانه در بازار وجود دارند که هر کدام برای نورپردازی و زیبایی نقاط مختلف خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اینکه مطابق با فضای داخلی خانه مان چه لوستری انتخاب کنیم و چه نکاتی را در خرید لوستر مورد توجه قرار دهیم؟ موضوعاتی هستند که در ادامه این مبحث به آنها پرداخته خواهد شد.

اگر شما نیز به قصد کسب اطلاعاتی در زمینه انتخاب و خرید لوستر در حال خواندن این مطلب هستید دعوت می کنم در ادامه همراه ما باشید.

همانگونه می دانید لوسترها یکی از المان های زیبا و شکیل محسوب می شوند که می توان برای انواع سبک دکوراسیون داخلی منازل از آنها استفاده نمود. لوسترها قابل نصب برای فضاهای مختلف خانه از قبیل اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و … غیره هستند لوسترها قادر به ایجاد فضای دراماتیک در خانه هستند و می توانند حتی به عنوان نقطه ای کانونی در دکوراسیون داخلی خانه مطرح شوند.

همانطور که قبلتر نیز اشاره کردیم می توانید گزینه های متنوعی از انواع مدل ها و سبک های لوستر را در بازار مشاهده کنید، که هریک دارای اشکال، اندازه و سبک طراحی متفاوتی هستند. وجود این تنوع ممکن است شما در هنگام انتخاب و خرید دچار سردرگمی کند. بنابراین بهتر است یک سری نکات را قبل از اقدام به خرید لوستر بدانیم تا بتوانیم با شناخت کافی و آگاهی قبلی نسبت به انتخاب و خرید بهترین و مناسبترین لوستر اقدام نماییم.

لوستر منزل

بودجه خود را برای خرید لوستر تعیین نمایید

پیش از این نیز گفتیم که لوسترها در اندازه ها و اشکال متنوعی تولید و عرضه می شوند که این امر بازه قیمتی وسیعی را ایجاد خواهد کرد. در بحث خرید همواره بهتر است میزان بودجه مصرفی را از قبل مشخص کنیم. اگر که برای خرید لوستر بودجه کمی را اختصاص داده اید و تمایل به خرید از فروشگاههای اینترنتی دارید، استفاده از فیلتر قیمتی گزینه خوبی خواهد بود. چون در این صورت فقط محصول متناسب با بودجه اختصاصی شما نشان داده خواهد شد. لازم به ذکر است که همواره قیمت پایین نشانگر کیفیت پایین و اندازه کوچک لوسترها نیست. از طرفی در صورت اختصاص بودجه قابل توجه برای خرید لوستر شما با گزینه های بیشتری روبرو خواهید بود و می توانید انعطاف بیشتری در انتخاب و خرید داشته باشید.

مقاله :  طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمالیستی

فضای محل نصب لوستر را در نظر بگیرید

در نظر گرفتن فضای مناسب جهت استفاده از لوستر یکی دیگر از نکاتی است که هنگام انتخاب و خرید لوستر بایستی در نظر گرفته شود. مهم است که فضای مورد نظر شما فضایی مناسب و ایده ال برای نصب لوستر باشد. نمی توان برای یک اتاق کوچک لوستری بزرگ خریداری کرد که هیچ تناسبی با ظاهر و فضای آن نداشته باشد. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید لوستر ابعاد و اندازه اتاق را به یاد داشته باشید. می توانید در این زمینه از مشاوره افراد متخصص و فعال در این حوزه نیز استفاده کنید.

بخوانید:  دیزاین آشپزخانه با رنگ سیاه و سفید

لوستر برای خانه دوبلکس

به سبک دکوراسیون محیط توجه کنید

دکوراسیون منزل شما به چه سبکی است؟ چه مدلی برای چیدمان فضای داخلی منزلتان به کار گرفته اید؟ پس بایستی در انتخاب و خرید لوستر سبک دکوراسیون منزل خود را در نظر داشته باشید. سبک طراحی و چیدمان فضای داخلی منزل شما می تواند مطابق با هر کدام از سبک های مطرح مینیمال، کلاسیک، سبک سنتی و مدرن و … باشد. مشخص کردن سبک دکوراسیون منزل تا حد زیادی می تواند کار انتخاب شما را در خرید لوستر راحت کند زیرا رابطه مستقیمی بین انتخاب و خرید لوستر با سبک دکوراسیون فضای داخلی منزل وجود دارد. برای مثال اگر سبک دکوراسیون منزل شما سبکی مدرن است بعید است که تمایل به انتخاب و خرید لوستری با سبک و مدل سنتی داشته باشید.

جنس لوستر را در نظر بگیرید

جنس لوستر از دیگر نکاتی است که در خرید لوستر باید مورد توجه باشد. در تولید لوسترها از طیف گسترده ای از مواد نظیر برنج، فلز، کریستال و آهن استفاده می کنند. به طور معمول بین سبک کلی مورد استفاده در طراحی لوستر با جنس آن ارتباط وجود دارد و شما باید به هارمونی جنس و رنگ لوستر با مبلمان، کاغذ دیواری و پرده ها توجه کنید و به ترکیبی که اینها با در کنار هم قرار گرفتن ایجاد خواهند کرد هم توجه داشته باشید. حتی باید انسجام و تناسب لوستر انتخابی خود با سایر لوازم روشنایی که در محیط قرار دارند را در نظر بگیرید.

چیدمان لوستر

ارتفاع اتاق در انتخاب لوستر مهم است

ارتفاع اتاق یک شاخصه مهم در انتخاب لوستر است. برای اتاقهایی با ارتفاع زیاد سقف، لوسترهایی مناسبند که از ارتفاع و شاخه های بیشتر همراه با آویز برخوردار باشند. قطعا تجسم چنین لوستری برای اتاقی با ارتفاع کم زیاد جالب نخواهد بود. برای چنین فضاهایی بهترین انتخاب لوسترهایی ساده با ارتفاعی کم و شاخه های کمتر است.

مقاله :  عکس 30 مدل کابینت لوکس و لاکچری 2020

بحث نگهداری و نظافت لوستر

 چگونگی نظافت و نگهداری از لوستر نیز باید در هنگام خرید لوستر در نظر گرفته شود. برای حفظ کیفیت لوستر بعد از نصب باید مرتبا آن را تمیز کنید. مانند سایر لوازم منزل لوسترها هم در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار می گیرند و هر چه لوستر بزرگ تر بوده و از طراحی پیچیده تری برخوردار باشد به همان میزان گرد و غبار جذب شده آن بیشتر شده و نیازمند نظافت بیشتری است. بنابراین اگر وقت و انرژی کافی برای نظافت لوسترهای این چنینی ندارید، بهتر است به سراغ لوسترهای کوچک تر و با طراحی ساده تر بروید.

بخوانید:  بهترین دکور برای خانه های کوچک

نکته کلیدی هنگام خرید لوستر

اهمیت سایز لوستر

نکته پایانی مهم در مبحث انتخاب و خرید لوستر توجه به سایز لوستر است. طبعا باید برای فضاهای مختلف از سایزهای متفاوت لوستر استفاده شود. برای نمونه از لوسترهای بزرگ در محیطی با فضای بازتر و جادار تر استفاده می کنند. لوستر مورد استفاده برای نشیمن یا پذیرایی از لوستر آشپزخانه باید بزرگتر باشد. البته بر حسب سلیقه و سبک دکوراسیون منزل می توانید به جای خرید یک لوستر بزرگ برای یک فضای باز از چند لوستر کوچک استفاده کنید.

✅برای مشاوره دکوراسیون داخلی خانه خود با ما تماس بگیرید.✅

4.9/5 - (14 امتیاز)
همین حالا از کارشناسان ما مشورت بگیرید
شماره دفتر مرکزی :
02122738654
02122738661

شماره همراه:
09382327323

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.