دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون مدرن در اتاق خواب کودکان

برای هر قسمت از منزل طراحی خاصی مورد نیاز است که باید در نحوه دکوراسیون منزل در نظر گرفته شود. اتاق خواب کودک  نیز یکی از این مکان های مهم در دکوراسیون داخلی منازل است که توجه به نکاتی ریز و اساسی و بکارگیری متدهای مدرن و به روز می تواند به ایجاد فضایی شیک و محیطی آرامش بخش برای کودک منتهی شود.

طراحی دکوراسیون برای اتاق خواب کودکان از دید والدین دارای اهمیت زیادی است. به این جهت که به زعم والدین کودکان زمان زیادی از وقت خود را در این محیط می گذرانند و مسلما نحوه دکوراسیون آن می تواند در روحیه و خلقیات کودکان تاثیر گذار باشد، پس بایستی دکوراسیون در نظر گرفته شده برای اتاق خواب کودک به نحوی باشد که متناسب با سن و روحیات کودک انتخاب گردد تا کودکمان با قرار گیری در فضای آن احساس امنیت داشته و محیط برایش آرامش بخش و توام با شادابی باشد.

دکور اتاق خواب کودک پسر

بنابراین آشنایی با قوانین دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن برای اتاق کودک می تواند به شما در انتخاب دکوراسیون مناسب کمک کننده باشد. شما با صرف وقت و انرژی در این مسیر می توانید اثرات آن را در شخصیت کودک خود ببینید. زیرا کودکانی که در یک محیط آرام و سالم و توام با انرژی مثبت رشد یافته و بزرگ می شوند معمولا در مقایسه با همسالان خود بچه هایی آرام، خلاق و باهوش هستند.

مقاله : 10 نکته برای داشتن آشپزخانه ای زیبا

از آنجایی که کودکان در طول روز اوقات زیادی را در اتاق خود برای بازی یا انجام تکالیفشان می گذرانند، باید طراحی و چیدمان آن به نحوی باشد که کودک ذوق انجام کارهای خود در اتاقش را داشته باشد و بتواند در اتاق خود سرگرم شده و از ماندن در آن محیط لذت ببرد.

دکور اتاق دختر و پسر

برای اینکه بتوانید مناسب ترین انتخاب و سلیقه را در دکوراسیون اتاق خواب کودکتان لحاظ کنید، توجه به نیازها و علایق فرزندتان در وهله اول اهمیت قرار می گیرد پس بهتر است در این کار سلیقه و انتخاب کودک را نیز به رسمیت شناخته و دخالت دهید.

معمولا انتخاب لوازم اتاق کودک و رنگ آنها متناسب با سن و جنس کودکان صورت می گیرد. در ادامه به مواردی که در دکوراسیون اتاق خواب کودک و نحوه انتخاب آنها مهم اند، خواهیم پرداخت.

تزیین اتاق کودک پسر

سرویس خواب کودک و نوجوان

سرویس خواب و انتخاب آن تاثیر زیادی در دکوراسیون مدرن اتاق خواب کودکان دارد. برای این امر علاوه بر در نظر گرفتن مدل های به روز، توجه به سن و جنسیت کودک نیز حائز اهمیت است. توجه به ابعاد اتاق نیز یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب سرویس خواب باید مورد توجه قرار گیرد. با در نظر گرفتن این موارد شما می توانید سرویس خوابی متناسب با ویژگی ها و علاقه مندی های کودکتان تهیه کرده و استفاده از آن را به تجربه ای لذت بخش و جذاب تبدیل نمایید.

بخوانید:  دکوراسیون آشپزخانه لوکس و لاکچری سال 2020

بهتر است در هنگام خرید لوازم اتاق خواب کودکتان به سبک کلی دکوراسیون منزل و اتاق فرزندتان توجه کنید و در صورتی که فرزندتان در سنی است که قادر به نظر دادن است می توانید در مورد طرح و رنگ سرویس خواب از او نظر خواهی کنید و حتی در نحوه چیدمان اجزای سرویس خواب نیز نظرش را جویا شوید.

سعی کنید در خرید و انتخاب سرویس خواب این نکته را در نظر بگیرید که سرویس خواب خریداری شده به قدر کافی دارای بخش هایی برای قرار گیری لوازم فرزندتان باشد و در عین حال نظم و ترتیب قرار گیری وسایل نیز رعایت شود و بدین طریق کودک را به نظم و گذاردن وسایل در جای مشخص خود عادت دهید.

دکوراسیون اتاق کودک دختر

طراحی مدرن برای اتاق خواب پسرانه

در صورتی که طراحی و دکوراسیون اتاق خواب را برای فرزند پسرتان انجام می دهید بایستی در انتخاب سرویس خواب و بقیه وسایلی که قرار است در آن چیده شوند رنگ و طرح متناسب با جنسیت و سن کودک را در نظر داشته باشید. سعی کنید دکوراسیون را به نحوی انجام بدهید که کودک فضای کافی برای بازی و انجام دادن کارهایش را داشته باشد.

بهتر است برای در و دیوار اتاق خواب کودکتان از قاب ها و عکس های خود او و هچنین شخصیت های کارتونی مورد علاقه اش استفاده نمایید و سعی کنید محیطی رویایی و تخیلی برایش فراهم کنید.

در طراحی مدرن اتاق خواب کودک فضایی برای تخلیه انرژی هایش در نظر بگیرید و محیطی که بتواند حس آرامش را به او القا کرده و با نیازهایش تناسب کافی داشته باشد. کودکان در هر سنی از تمایلات خاصی برخوردارند که باید از طرف والدین مورد توجه قرار گرفته و نادیده گرفته نشود. بنابراین با توجه به موارد مذکور فراهم کردن فضایی امن با طراحی مدرن و متناسب با خواسته و توانایی فرزند یکی از مهم ترین مواردی است که والدین بایستی در دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک مدنظر داشته باشند.

بخوانید:  خرید پارتیشن ارزان اداری

دکوراسیون اتاق دختر

طراحی و دکوراسیون مدرن اتاق خواب دخترانه

همانگونه که همگی واقفیم دخترها از روحیه ای حساس و لطیفی برخوردارند و شکل گیری شخصیت آنها تا حد زیادی وابسته به محیط اطرافشان است. بنابراین طراحی و دکوراسیون اتاق خواب آنها باید به نحوی باشد که حس آرامش و آسایش را در آنها ایجاد نماید. امروزه از تم ها و سرویس خواب دخترانه در دکوراسیون مدرن اتاق خواب بهره می برند که همین می تواند تداعی کننده محیطی رویایی برای آنها باشد.

مقاله : دکوراسیون آشپزخانه لوکس و لاکچری سال 2020

شما با در نظر گرفتن چند نکته ریز و مهم در دکوراسیون و طراحی فضای داخلی اتاق خواب کودکتان می توانید با کمی هم چاشنی خلاقیت فضایی شیک و مدرن و زیبا برای دختر خانمتان ایجاد کرده و زمینه لذت بردن او از این محیط را بخوبی فراهم نمایید. استفاده از رنگهای شاد و جذاب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه محیطی مهیج و شادی بخش برای آنها فراهم خواهد کرد.

دکور اتاق نوزاد ایرانی

 تاثیر رنگ در طراحی اتاق خواب کودک

برای ایجاد دکوراسیونی مدرن برای اتاق خواب کودکتان باید از رنگ هایی به سبک مدرن استفاده نمایید. رنگ هایی شاد و رنگارنگ و پر انرژی مانند رنگ آبی که جزء رنگ های مدرن و شیک محسوب می شود. این رنگها و یا ترکیبی از آنها می توانند طرحی خاص و دوست داشتنی به اتاق کودکتان ببخشد. یکی از دلایلی که باعث اهمیت فاکتور رنگ در اتاق خواب کودکان می شود، تاثیر شگرفی است که رنگ ها می توانند روی احساسات آنها داشته باشند.

دکور اتاق کودکان

رنگ سفید یکی از رنگ های ساده و دل انگیزی است که اغلب برای اتاق کودکان انتخاب می شود و کاربرد زیادی نیز دارد و تقریبا قابلیت ایجاد هارمونی و همخوانی با تمام رنگ های دیگر را داشته و قابل ست شدن با هر رنگ تخت و کمد، شلف، سرویس خواب و … است. گذشته از اینها رنگ سفید یک رنگ مدرن و به روز هم می باشد.

در تعیین رنگ دکوراسیون اتاق کودک می توانید به روحیات او نیز توجه کنید همچنین در نظر گرفتن توانایی ها و استعداد های خاص کودکتان را فراموش نکنید. طراحی اتاق متناسب با استعداد و توانایی کودک می تواند در پرورش و رشد متناسب شخصیتی او تاثیر گذار باشد.

4.5/5 - (52 امتیاز)
همین حالا از کارشناسان ما مشورت بگیرید
شماره دفتر مرکزی :
02122738654
02122738661

شماره همراه:
09382327323

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.