استفاده از دکوراسیون چوبی در خانه

استفاده از چوب در دکور داخلی خانه ( دکوراسیون چوبی برای خانه ) موضوعی است که در این مقاله می خواهیم در خصوص آن با شما عزیزان صحبت کنیم .

آیا به دنبال یک متریال مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود می گردید ؟ آیا از تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی اطلاع دارید ؟ آیا انواع چوب در دکوراسیون داخلی را می شناسید  ؟

 

یکی از متریال هایی که در دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می گیرد ، چوب است .  از آنجایی که چوب یک عنصر برگرفته از طبیعت است ، استفاده از آن در طراحی خانه بسیار مفید است و باعث ایجاد آرامش در محیط خانه می شود .

چوب به عنوان یک متریال گرم در طراحی خانه و محیط شناخته می شود و از آن می توان در تمام فضا ها استفاده کرد .

کاربرد چوب در معماری داخلی برای ساخت سقف خانه ، کف پوش خانه ، ساخت قسمت های دکوری خانه و ساخت وسایل خانه است .

استفاده از چوب در منزل دارای مزیت هایی است که در ادامه این مقاله به بررسی آنها می پردازیم .

 

استفاده از چوب در دکور داخلی خانه :

 

انواع چوب در دکوراسیون داخلی : ( چوب مناسب برای دکوراسیون داخلی )

چوب بلوط :

چوب بلوط یکی از چوب های مرغوب و با کیفیت در دکوراسیون خانه می باشد و در گروه چوب های سنگین به حساب می آید . این چوب دارای رنگ قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره است .

از چوب بلوط برای تهیه پارکت های چوبی ، ساخت مبلمان و برای تهیه روکش های چوبی استفاده می شود .

چوب راش  :

چوب راش یکی از چوب های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون خانه است که از آن برای ساخت درب ، پنجره ، میز و صندلی و برای تهیه مبل و روکش از آن استفاده می شود . چوب راش کرم رنگ مایل به قرمز است و در مقابل حشرات مقاوم است .

چوب کاج  :

چوب درخت کاج به علت داشتن صمغ در مقابل پوسیدگی از چوب های دیگر مقاوم تر است . این چوب رنگ زرد مایل به قرمز روشن دارد . از چوب راش در دکوراسیون داخلی برای ساختن مبلمان ، دکورسازی و مبلمان سبک استفاده می شود  .

مقاله : دکوراسیون داخلی ویلا

چوب گیلاس  :

چوب درخت گیلاس یک چوب مناسب برای دکوراسیون داخلی  است و در برابر تاب خوردگی مقاوم است . از آنجایی که چوب گیلاس دارای مقاومت بالایی است برای ساخت کابینت و تزئینات مبل مناسب می باشد . این چوب دارای رنگ قرمز خوش رنگی است .

چوب گردو :

چوب گردو از استحکام و دوام بالایی برخوردار است و رنگ شکلاتی تیره دارد و در برابر فشار نیز مقاوم است . از چوب گردو برای ساخت مبلمان و منبت کاری و طراحی استفاده می شود . لازم به ذکر است که چوب گردو از چوب های مرغوب در جهان به حساب می آید .

استفاده از چوب در دکوراسیون

 

چوب توسکا  :

چوب توسکا رنگ صورتی روشن دارد و از آنجایی که این چوب دارای قابلیت رنگ پذیری می باشد ، از آن برای ساخت مبلمان استفاده می شود . این چوب دوام خوبی در مقابل آب دارد  .

چوب افرا  :

از چوب افرا برای ساخت کف پوش استفاده می شود . این چوب دارای قابلیت کنده کاری و ظریف کاری است و دارای رنگ سفید مایل به کرم است .

بخوانید:  کابینت ام دی اف چیست و در چه جاهایی کاربرد دارد ؟

چوب کاج اروپایی :

از چوب کاج اروپایی که به آن سیاه کاج نیز می گویند برای ساخت مبلمان و وسایل تزئینی استفاده می شود . این چوب در مقابل استهلاک دارای استحکام می باشد .

چوب زبان گنجشک :

چوب درخت زبان گنجشک دارای مقاومت بالایی است و خاصیت الاستیکی دارد و در مقابل حشرات و حرارت و سرما دارای مقاومت خوبی است . از این چوب در دکور داخلی خانه بسیار استفاده می شود . همچنین لازم به ذکر است که رنگ این چوب زرد و کرم است .

قیمت دکوراسیون چوبی برای خانه

چوب درخت توس  :

چوب درخت توس یکی از چوب های ارزان قیمت است . رنگ آن کرم مایل به قرمز است  . از این چوب در ساخت مبلمان و کابینت استفاده می شود .

چوب ماهون  :

این چوب از استحکام بالایی برخوردار است و برای ساخت تجهیزات دکوراسیون داخلی از آن استفاده می گردد . رنگ این چوب قهوه ای و قهوه ای مایل به قرمز است .

چوب سپیدار :

یکی دیگر از انواع چوب در دکوراسیون داخلی ، چوب سپیدار است که این چوب دارای رنگ کرم قهوه ای راه راه است  و از آن برای ساخت دیوار و کفپوش و مبلمان استفاده می شود .

حال می خواهیم بدانیم که مزایای استفاده از چوب طبیعی و تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی چیست .

مقاله : استفاده از پارکت در دکوراسیون داخلی

هزینه دکوراسیون چوبی در خانه

مزایای استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی  :

( تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی )

ایجاد سلامت و بهداشت :

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی بر اساس علم فنگ شویی توصیه شده است ، دکور چوبی برای خانه باعث ایجاد انرژی های مربوط به سلامتی و بهداشت در خانه می شود ، زیرا انسان ها در محیط هایی که برگرفته از عناصر طبیعی موجود در طبیعت است ، به صورت غریزی دارای آرامش بیشتری هستند .

عایق بودن برای حرارت و برودت  :

چوب ها عایق های خوبی در مقابل حرارت و برودت هستند و استفاده از آنها در محیط هایی ییلاقی باعث می شود که سرما کمتر به داخل خانه نفوذ کند و همچنین در محیط های قشلاقی نیز از وارد شدن گرما به محیط خانه جلوگیری به عمل می آورد .

مقاوم بودن در مقابل آتش سوزی  :

چوب با اینکه مقاومت کمتری نسبت به فلزات دارد ، اما در مقابل آتش سوزی از فلز ها مقاوم تر هستند و در زمان آتش سوزی بعد از رسیدن به دمای اشتعال خشک می شوند و سخت تر می گردند . در صورتی که فلزات در زمان اشتعال گرما در آنها به سرعت گسترش پیدا می کند و ضعیف می گردد .

دکور چوبی خانه

 

صرفه جویی در انرژی :

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی باعث صرفه جویی در انرژی می شود . چوب ها دارای این قابلیت هستند که گرما و انرژی را کمتر هدر می دهند و بدین شکل از هدر رفتن انرژی در محیط خانه جلوگیری می کنند . بدین شکل در فصل های سرد انرژی کمتری برای گرم کردن خانه هایی که از چوب در طراحی دکورسیوان آنها استفاده شده است ، لازم می گردد .

بخوانید:  نرخ قیمت در پارتیشن اداری ارزان

منبع تجدید پذیر بودن :

منظور از این که می گوییم چوب یک منبع تجدید پذیر است ، این می باشد که چوب به این دلیل که از درختان به دست می آید ، می تواند درخت هایی را به صورت مجدد کاشت و دوباره چوب بدست آورد .  اما برخی دیگر از عناصر برگرفته از طبیعت مانند فلزات و نفت دیگر تجدید پذیر نیستند و پس از سالیان متوالی ممکن است به اتمام برسند .

سازگاری با محیط زیست  :

دکور چوبی برای خانه بسیار مناسب است زیرا چوب یک متریال سازگار با محیط است ، از این رو که در زمان تهیه مبلمان و ساخت لوازم از چوب ، خاک اره و پوسته های باقی مانده از چوب برای استفاده در ساخت وسایل چوبی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و از این رو زباله ای از آنها تولید نمی شود که به محیط زیست آسیب بزند .

قابلیت رنگ پذیری :

یکی از ویژگی های حائز اهمیت استفاده از چوب در دکور داخلی خانه ، قابلیت رنگ پذیری آن است . از این رو می توان چوب را به هر رنگ دلخواهی رنگ کرد و مدل های زیبایی را در آن به وجود آورد . 

مقاوم و بادوام بودن  :

چوب دارای مقاومت و دوام بالایی است که به این دلیل استفاده از آن در دکور داخلی خانه بسیار مناسب است  .

زیبا و برگرفته از طبیعت بودن :

استفاده از چوب در دکور داخلی خانه باعث ایجاد زیبایی می شود . از آنجایی که چوب یک عنصر برگرفته از طبیعت است ، استفاده از آن در منزل به اشخاص آرامش می بخشد .

قابلیت آکوستیک صدا  :

چوب یک عایق 100 درصدی به حساب نمی آید ، اما صداهایی که منتشر می شود را به صورت ملایم جذب می کند و سپس منتشر می نماید . در این صورت از پیچیده شدن صدا در محیط جلوگیری به عمل می آید . به همین علت استفاده از چوب در ساخت اتاق خواب ها و دیوارها و کف اتاق خواب ها توصیه می شود .

کلام آخر  :

در این مقاله استفاده از چوب در دکور داخلی خانه را برای شما عزیزان شرح دادیم . همچنین به بررسی مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی خانه ، انواع چوب در دکوراسیون داخلی ، چوب مناسب برای دکوراسیون داخلی ، تاثیر چوب در دکوراسیون داخلی و استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون داخلی پرداختیم .

امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

در انتهای این مقاله می خواهیم وب سایت مجموعه طراحی دکوراسیون داخلی ipg را به آدرس ipg-decor.com را به شما عزیزان معرفی کنیم .

چنانچه می خواهید دکور خانه خود را با چوب طراحی کنید از مجموعه ipg دکور کمک بگیرید . این مجموعه خدمات دیگری از قبیل : طراحی دکور هتل ، طراحی دکور باشگاه ورزشی ، طراحی دکور مراکز درمانی ، طراحی دکور فضاهای اداری و … را نیز انجام می دهد .

برای اطلاع از هزینه دکوراسیون چوبی برای خانه با ما در تماس باشید

5/5 - (4 امتیاز)
همین حالا از کارشناسان ما مشورت بگیرید
شماره دفتر مرکزی :
02122738654
02122738661

شماره همراه:
09382327323

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.